onsdag 12 november 2014

Är det okej att förtala äldre i Sverige?

UPPDATERAT
Vi tycker naturligtvis inte att det är bra att förtala eller mobba pensionärer i Sverige. De som har arbetat och gjort sitt i landet och nu ska få njuta av sina ibland låga pensioner. Jag vill nu skriva om Cathrine Fahlgren från Lycksele, som har förföljt mig på internet i tre års tid. Hon har bloggen Cattas bubbla och hon och hennes kompisar tycker det är helt okej att förfölja mig eller andra på nätet. 

Jag bad henne redan då 2011 att ta bort det hon hade skrivit om mig, men fick bara hånfulla svar. Nu har jag bett henne om igen att göra det för ett par dagar sedan, men får samma slags elaka och mobbande svar. Jag har hela tiden varit ålderspensionär under de här åren, men Cathrine Fahlgren tycker att det är okej att förfölja mig, för jag är ju också journalist och författare. Hon ger sig på sådana om hon kan. Antagligen för att det har varit hennes önskedröm att ingå i den kretsen och hon är avundsjuk på de som verkligen är det hon ville bli, men inte har klarat.

Jag vet att hon har genomgått en svår operation och det är verkligen synd om henne. Hon är verkligen ett offer. I bokstavlig mening eftersom hon har genomgått många svårigheter i sitt liv. Människor kan också vara offer i sina liv. Dock så kastar hon ut detta ord som ett skällsord gentemot mig och andra. Nu senast också för två dagar sedan. Hon vänder det hon själv känner sig som mot andra. Det hjälper inte att göra så. Det enda som hjälper är att inse att vi alla kan vara offer om vi ser oss som sådana, men att vi också kan gå vidare i livet, utan att attackera de vi tror är våra fiender. 


Jag har tidigare skrivit om henne att eftersom jag är uppfostrad i en kristen kultur så är det enda jag kan göra att skicka ljus till henne och hoppas att hon inser att det är bättre att sluta förfölja gamla människor. Jag skickar många kramar till henne och hoppas att hon förstår att det är jobbigt med någon som aldrig slutar att förfölja mig. Jag har inte gjort något för att förtjäna detta hat från någon som inte alls vet vem jag är. Snälla Cathrine Fahlgren i Lycksele kan du ta bort de inlägg du har på din blogg som handlar om mig och som är tre år gamla nu. Jag skulle bli väldigt tacksam! För att testa om något är okej att skriva så kan man fråga: Är det snällt? Är det sant? Är det nödvändigt? Kan man svara nej på dessa tre frågor så är det antingen förtal eller förolämpning. 
26.12.2014
Jag har bett hennes webbhotell att skicka ett meddelande till henne och det har de gjort, men ingenting kan ändra hennes beteende. Hon tänker förfölja mig till döddagar. Trist! Hon är ensam om att göra det på denna jord. Ännu tristare!
6.4.2015
Näthatare har sorgliga liv. Jo, det kan jag hålla med Samir Badran om för min stalker Cathrine Fahlgren från Lycksele har haft det, tror jag. Vet inte så mycket om henne, men uppenbarligen är hon själv allt det hon beskyller mig och andra för. Och hon skäms så mycket för det att hon håller det ifrån sig med näbbar och klor. Hon har tvingats flytta och bor numera i Ånge. Här är senaste ägarbytet på adressen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar