fredag 30 juni 2017

Greta Garbos sommarställe blir ditt för 38 miljoner

Sjötomten där Greta Garbo tillbringade sina somrar på Ingarö i Värmdö kommun kan bli ditt för 38 miljoner. Då får man nästan 15 000 kvadratmeter tomt och egen brygga. Plus närhet till Ingarö Golfbana. Huset är på 283 kvadratmeter och bara personliga visningar förekommer. Men budgivning pågår redan så det gäller att skynda. Priserna är ohyggliga numera på Ingarö. Där hade min mamma och pappa tomt när jag var liten. Den inköptes till priset 1 krona och tio öre per kvadratmeter 1950 och var på 5 000 kvadrat. Numera bor jag några kilometer fågelvägen från Greta Garbos tidigare sommarhus. Har bott här i 30 år. Och min mormors mormor bodde i Gustavsberg så jag förstår att jag känner mig hemma här, mer än där jag växte upp i en förort till Stockholm. 
Här är huset där Greta Garbo tillbringade sina somrar på Ingarö. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar