måndag 18 september 2017

Äntligen slipper vi TV-licensen!

Kan det vara sant den här gången? Att vi slipper TV-licensen och att vi fattiga pensionärer slipper att betala så mycket och bli jagade av Radiotjänst i Kiruna? Som dessutom är värre än polisen. Skrev jag om här. Kan det verkligen bli så att det går över skatten istället som Jan Scherman nu påstår? Så att fattiga slipper att betala 2 340 per år och istället kanske helt kan slippa denna förhatliga avgift och skatt. Kan det verkligen vara sant?


Jag skulle bli så lycklig om jag slipper möta den där gubben som kom cyklande hit i somras och vägrade tro på att jag bor här. Som sagt inte ens polisen är värre. För när jag sedan igen fick ringa till Radiotjänst i Kiruna för att posten hade slarvat bort räkningen från Radiotjänst i Kiruna eller inte hittat min postlåda så fick jag återigen upprepa att jag har tre adresser, men ingen gäller så där absolut. Så kan det faktiskt fungera i Sverige. Däremot sade jag att jag hade ett personnummer, men det var damen i Kiruna inte intresserad av.

Som sagt hoppas att det verkligen är sant den här gången och jag tycker inte alls att det är synd om de som förlorar jobbet i Kiruna. Det måste vara pest och pina att få ta emot alla samtal från arga människor som har blivit mer jagade än av polisen. Som naturligtvis aldrig i mitt 70plusliv har jagat mig. Bara Radiotjänst i Kiruna har gjort det och damen jag pratade med sade att jag inte kan räkna med att de slutar heller. De är tvungna att jaga mig så länge jag har tre adresser. Det är så skumt! Jag gav dem fastighetsnumret på min tomt också. Men det hjälper nog inte. 

PS. Denna skatt är tänkt att gå igenom till 2019. Och den vanliga summan på skatten blir 1 300 kronor per år. Lägre för de som inte tjänar så mycket. Brytpunkten går vid 130 000 i beskattningsbar inkomst. DS.


Min senast betalda TV-licens.
Ska vi nu slippa dessa räkningar?
Är det sant den här gången?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar