måndag 11 september 2017

Hej då Hasse Alfredson

Ja så måste vi ta farväl inte bara av Hasse Alfredson utan av hela den generationens komiker och underhållare. Monica Zetterlund är borta och hans polare Tage Danielsson försvann för länge sedan. Mitt starkaste minne av Hasse Alfredson är när jag skulle bevaka en presskonferens han hade. Har förstås glömt vad det handlade om, men jag var sen. Och kom inrusande på höga klackar som om jag ingick i ett av hans revynummer. Han kommenterade hjärtligt och lite retsamt min ankomst och log glatt mot mig. Jag log tillbaka. 

Vila nu tryggt i himlen med alla de andra ur din generation Hasse! Du tillsammans med Martin Ljung och Povel Ramel ingick i den grupp av roande och underbara människor som lyfte allas vår vardag när jag var liten och när jag blev vuxen. Det var härliga tider när ingenting ännu hade berört oss av världens elände på riktigt. Nu kan ni skratta och ha roligt allesammans tillsammans i himlen.

Här kan ni se SVT:s Öppet Arkiv och allt med Hasse Alfredson. 

Faksimil från Google

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar