onsdag 1 juli 2015

DN har uppdaterat arkivet

Nu går det att söka på nätet efter artiklar i DN, men man måste förstås vara kund för att få läsa dem. Här kan ni se att på mitt namn Ann Helena Rudberg finns det 892 träffar. Eller sidor snarare. Jag jobbade också med redigering. Jag slutade 1992 för att rädda min familj från ruin. Avgångsvederlaget gick direkt till banken. Om ni minns (om ni var födda då minns ni säkert) så gick räntan upp till 500 procent genom den socialdemokratiske riksbankschefen Bengt Dennis, som slutade som chef på DN för att gå just till riksbanken. Fast han hade lovat att vara kvar på DN, men se riksbankschef var så fint så det kunde han inte motstå. Jag räddade familjen och huset jag fortfarande bebor. 
4.10.2016
DN har räknat igen och kommit fram till att det är 1419 sidor som visar mitt namn, men tyvärr har de lagt upp att det finns 892 sidor (och detta finns på nätet som faktum) och detta kan ju inte jag ändra och de verkar inte heller vara så intresserade. Fast jag har bett dem. Sånt är livet. 
Här är en artikel jag skrev 1992 om Anders Grönros när han fick en Guldbagge för
filmen Agnes Cecilia
Bilden är tagen av en papperskopia jag har sparat
Filmen handlar om flickan som upptäcker
att hon kan läka flera generationers smärta
nu när hon lever

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar