fredag 30 juni 2017

Tröttt på Radiotjänst i Kiruna

Jag har redan förklarat för Radiotjänst i Kiruna varför vi har olika adresser på samma hus, men häromkvällen skickade de ändå hit en äldre man på cykel, som ville veta var jag bor. Jag bor naturligtvis här där jag har bott i alla år, men han envisades med att mitt hus inte är mitt. Jodå det är det, men vi har tre adresser för att den väg där vi skulle ha bott aldrig drogs fram till mitt hus. Och sedan tyckte samfälligheten här att vi skulle få adress efter en annan väg. Så hade vi då två adresser. 

Men för några veckor sedan tyckte samfälligheten, kommunen och staten att jag skulle ha en annan adress. Så fick vi då en tredje adress, som dessa använder. Själv har jag haft samma adress i 30 år så varför skulle jag ändra på den? Vi får ändå inte posten till huset utan till en brevlåda ett par hundra meter bort. Och brevbärarna går inte efter vägnamnet utan efter efternamnet, för alla vägar heter Torsby här eftersom vi bor i Torsby. Måste nog vara det enda samhället i Sverige som har ortsnamnet framför varenda väg.

Hur mycket jag än förklarade för den äldre mannen på cykeln så begrep han inte. Han trodde jag bodde någon annanstans. Nej då det gör jag inte. Jag har bott här i 30 år och aldrig flyttat. Intressant att se hur Radiotjänst i Kiruna nu kommer att göra. Mycket detektivarbete för att ta reda på om jag verkligen betalar TV-licensen just här, vilket jag naturligtvis gör. Kostar sköna skattekronor det också plus att jag känner mig som i Storebrors land. Tack för det Radiotjänst! Ni vet där man pratar nyspråk och måste uttrycka sig på rätt sätt för att ingå i det tydliga hierarkiska klassamhället. Du nya sköna värld heter boken. 

För övrigt tycker jag att det är idiotiskt med en TV-avgift. Ta ut det på skatten istället! Argumentet att radio och TV ska stå fria från politisk påverkan gäller inte. Det går inte att som människa vara objektiv och det är människor som jobbar på dessa bolag. Vänsterpartiet är det parti som älskar TV-licensen. Tiden och tekniken har sprungit ifrån detta parti. De som jobbar på bolagen är rädda för nedskärningar ifall det ligger på skatten. Välkommen till verkligheten!
Radiotjänst i Kiruna jagar folk i deras hem
och på deras tomter för att kolla
att de bor där de bor.
Faksimil från Google.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar