lördag 1 november 2014

Näthat är hat helt enkelt

UPPDATERAT
Det tycker Soran Ismail, som menar att man förringar hatet när det kallas näthat. Hat är hat. Jag kan hålla med honom och det finns tre sorters hat, som jag har sett. Det är hat från yttersta vänstermänniskor och hat från yttersta högermänniskor och så finns det galningar, som är avundsjuka och allmänt sjuka i huvudet. 

Jag är nästan tre gånger så gammal som denne stand-up-komiker men har ungefär samma erfarenheter som han av detta. Fast jag är kvinna och infödd sedan sekler i det här landet. Hat är hat. Och det faller alltid tillbaka på den som utövar detta. Det beror av omogenhet hos den personen, som inte har ett endaste dugg att göra med den som hatet riktas mot.

Numera kan man försäkra sig mot näthat. Detta hos Stiftelsen Tryggare Sverige, som dygnet runt erbjuder hjälp till de som utsätts. Alla hatande på nätet tag er i akt! Era utbrott kan finnas kvar i eviga tider och era efterlevande kommer att kunna se vilka hatande galningar ni var när ni levde. Om ni inte har turen att bli anmälda så att detta tas bort.

Det digitala skyddet som Tryggare Sverige erbjuder gäller för familjen. De hjälper till med en eventuell polisanmälan, radering av kränkande eller hotfullt material erbjuds, hjälp att återta kapade konton och radering av falska konton. I försäkringen ingår juridisk hjälp. Ett seminarium om näthat finns här på nätet. 

8.11.2014
Jag tycker synd om min egen stalker som har Cattas Bubbla som blogg där hon har förtalat mig. Hon heter Cathrine Fahlgren och bor i Lyckselse. Hon har blivit tvungen att gå igenom en hysterektomi har en vän till henne omtalat. Alltså att ta bort livmodern. Det är mycket synd om henne. Säkerligen är det därför hon har envisats med att förfölja mig under tre års tid på sin blogg, fast jag har bett henne att ta bort detta. Hon fyller år den 22 augusti och tillhör de som inte har lyckats så väl med sitt uppdrag här i livet. Eftersom hon är 47 år så är hennes tid som barnafödande mamma förbi. Hennes son bor kvar uppe i Boden vad jag vet. Hoppas att hon har det gott trots sitt lidande. Var och en har sin börda att bära. Stackars henne! Hon är verkligen ett offer. Jag skickar ljus och många kramar! Det är så man ska uppföra sig mot någon som har drabbats av ett oblitt öde. Det enda som hjälper i sådana fall är kärlek. Varken mer eller mindre. Jag är uppfostrad i en kristen kultur och vet att det är mycket svårt att ta sig ur ett sådant lidande på egen hand. Det behövs nåd.
12.11.2014
Jag försökte återigen få ovanstående stalker att ta bort det hon skrev om mig för tre år sedan, men ingenting har hänt med henne. Hon utvecklas inte tyvärr. Sorgligt fall. Stackars henne! Jag skickar återigen ljus och många kramar! Någon gång kanske det hjälper. Så hoppas jag. Kram på dig Cathrine Fahlgren i Lycksele. Hoppas du blir frisk!
26.12.2014
Jag har bett hennes webbhotell att skicka henne ett meddelande och det har de gjort, men ingenting kan få henne att bli en bättre människa.  Hon tänker förfölja mig till döddagar. Trist!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar